Prima pagină » Povestea noastră
Povestea noastră a început la grădiniță. Și nu ne referim la proiectul proaspăt creat, ci la grădinița unde ne-am format noi, copii fiind. Sună ca-n povești, nu?
Exact asta am spus și noi.
O fetiță și un băiețel, undeva la 3 ani și jumătate, au creat o frumoasă prietenie în urma căreia multe amintiri și povești amuzante s-au așternut în sufletele noastre.
Timpul a trecut, anii au făcut ca drumurile noastre să se despartă, noi am crescut, ne-am descoperit și iata-ne după 25 de ani intr-un final împreună, dornici să creăm un spațiu frumos, cald și plin de iubire și de oportunități de explorarare, așa cum am avut noi parte.
Și acum ne aducem aminte cu nostalgie anii de grădiniță, fapt ce demonstrează ca această perioadă a copilului are un impact mult mai mare față de experiențele din anii de școală și mai departe.
Valoarea copilăriei a fost recent recunoscută la nivel global ca o perioadă esențială în formarea ființei umane. Copilul practic are capacitatea de a prelua totul din jurul lui, (experiențe, trăiri)informația se înscrie, lăsându-și amprenta în toată ființa sa, astfel încât copilul ajunge să creeze Omul.
Acesta a fost unul dintre motivele deciziei de a fonda o instituție de învățământ alternativă.
Călătoria mea în lumea Montessori a început în 2013, atunci am știut că intru într-un univers în care copilul este privit printr-un filtru curat si obiectiv și primit cu iubire adevarata si neconditionata.
Initial am început un proces de vindecare, am devenit conștientă de propria copilărie, de obstacolele intalnite si am recunoscut unde se regasesc acestea in prezent. Am pornit într-o calatorie de autocunoastere si armonizare cu copiii prin depasirea propriilor defecte. Am avut nevoie de resurse de rabdare, blandete, iubire, empatie pentru a putea vedea copilul ca un tot unitar.
Am hotărât că menirea mea este să fiu alaturi de cei mici în copilăria lor timpurie și am urmat cursul AMI de educatori Montessori pentru intervalul 3-6 ani.
În toată această perioadă la clasă, am descoperit că noi, educatorii, trebuie să fim ca niște sfinti, sa avem iubirea spirituala si rabdarea fără judecată.
Iubirea spirituala neconditionata este diferita de acea iubire emotionala. Reprezinta iubirea care ne face sa punem limite ,,nu” chiar si atunci cand copilul refuza sa adopte asta.
Sa fim constienti ca o limita reprezinta un bine facut copilului, iar tu esti capabil de acea iubire care te ajuta sa nu iti para rau, ci sa il ajuti si tu la randul tau, ghidandu-l sa accepte limitele pentru binele lui.
Asftel vom avea o atitudine de reverenta in fata fiintei umane si suntem in permanenta constienti ca munca noastra are un impact esential in dezvoltarea copilului.
Apoi, am simțit că pot să aduc valoare și în comunitatea de părinți și a echipei.
Am urmat ”Cercul siguranței„ și am devenit educator parental. Acolo am învățat să ofer îndrumare si incredere că atunci când au nevoie de mine, eu sunt acolo cu totul pentru ei ,,te inteleg”, ,,te cred”, ,,îmi imaginez ce simti”.